2011. szeptember 11.

9/11



Mindenki tudja mi történt 2001. szeptember 11-én. Én akkor a szegedi kollégiumban voltam és az egyik barátnőm hívott fel, hogy menjek át hozzá mert a tv-ben Amerika megtámadásáról van szó. Csak ámultunk, nem hittük el, engem nagyon megrázott. Hogy történhet ilyen...napokig követtem az eseményeket már akkor nagyon zavart, hogy nem értettem mit mondanak a CNN-en:) Ekkor döntöttem el, hogy nekem el kell jutnom NYC-ba. Nem tudom mért, csak ezt éreztem!
az 5 új felhőkarcoló


Mivel édesanyámnak megígértem nem megyek be a városba, ma órákig a tv-t néztem rengeteg műsor volt a támadásról. Azt gondolnánk már nem lehet több bőrt lehúzni erről, de nem így van. Ugyanis most épülnek az új tornyok (5 fog épülni) az eredeti terv az volt, hogy mára elkészülnek az első toronnyal a 10-éves évfordulóra de nem sikerült. A régi leomlott tornyok helyén emlékmű áll az új tornyok  arrébb épülnek kicsit. Ha jók az infóim, ma nyitották meg a WTC múzeumot és a Memorial Hall-t. Ahova majd én is szeretnék elmenni. A múzeumban látható majd két hatalmas vas oszlop(?) a régi leomlott épületből.





The National September 11 Memorial & Museum
régi WTC külső oszlopai amik maradványai a múzeumban vannak
 Azt mondják, hiányzik a new yorkiaknak a torony monumentális látványa - "érzelmi értéke van". Én nem tartom okosnak, hogy megint ilyen magas épületet húznak fel hisz a régi tornyokat már úgy sem lehet pótolni ez az újabb teljesen más lesz na meg azt sem tudom kik mernek majd ott dolgozni. Persze az amcsik nagyon büszke és bátor emberek bár a host szüleim például nagy ívben letojták a mai megemlékezéseket, " mi nem vesztettünk el senkit" címen. Hát nekem sem halt meg ott ismerősöm...de még is megérintett. Ez a másik véglet szerintem. 9/11-et nem lehet figyelmen kívül hagyni. Tudom, hogy az amcsik mindent túlreagálnak főleg a new yorkiak. Ha esik ha fúj az már is tragédia. De 9/11 mindenkit ráébresztett, hogy terrortámadás bármelyik országot érheti. Vannak akik azt az elméletet vallják, hogy mindezt maguk az amerikaik szervezték meg....elgondolkodtató ha a következményeket nézzük és a zavaros részeket de én erősen kételkedem. Arról is terjengnek szóbeszédek, hogy a támadásról figyelmeztettek egyes szerveket de ők semmit nem tettek,... ezt az elméletet már hihetőbbnek tartom, és ezek után már lehet nem veszik félvállról.



ironworkers - új WTC


The National September 11 Memorial & Museum



régi ikertornyok helye

Videó az építkerzésről, az új épületekről:




* * *

A hetem elég húzós volt, hisz minden nap Evelynnel voltam a nagylánnyal. Minden nap volt suli de csak 1-2 óra erejéig amit beszoktatásnak neveznek. Nehéz a nagy lánnyal mert saját szabályok szerint játszik, az a típusú gyerek aki nem tud nem szeret egyedül játszani. Kedvence a mikor hercegnőset játszunk ő a hercegnő és én vagyok a herceg meg a király egy személyben. De a játék itt ki is fújt mert miután kiosztotta a szerepeket áttérünk gyorsan a szörnyes játékra, én vagyok a szörny természetesen. Nehéz hosszútávon lekötni bármivel is, rajzolni festegetni is általában én szoktam ő nézi és színezget néha. Viszont van neki ilyen spéci munkafüzete amiben számokat/betűket tanulhat meg egy másik fajta amiben rengeteg feladat van "keresd meg a két képen a különbséget", "hány banán van a képen"....stb. Ezt szereti csinálni és már nagyon ügyes benne.  Kedden jó napunk volt. Az első nap volt suliban. Másnap már nem akart reggel suliba menni, mivel megszokta, hogy az apja viszi így ki is jelentette, hogy utál engem:)) De megértem őt korábban mindig az apja vitte suliba és az anyja hozta el így most nagy változás ez neki, hogy egy idegen viszi és hozza egy tejesen új suliba. Hnaptól már Ágival együtt viszem őket ami még érdekesebb lesz mivel továbbra sem hallgat rám...De remélem lassan megszokja ezt...


Szombaton Lucia-val találkoztam a szlovák aupairrel. Nagyon kedves lány, elmentünk ebédelni Park Slope-ba, majd fagyiztunk. Rettenetesen élvezem, hogy a világ minden tájáról megismerkedem emberekkel.  





Vasárnap délután Mor-al találkoztam az új izrael-i aupairrel akivel egy utcában lakom persze jó messze vagyunk egymástól, de egy utcában mégis. Mor félig magyar és brzail és a host szülei is akik nagyszülei folyékonyan beszélnek magyarul. Természetesen zsidók. Mor folyékonyan beszél angolul, kicsi kora óta önkénteskedett Izraelben, ott tanulta meg a nyelvet, írni nem nagyon tud. A kedvence a rakott-krumpli haha, amit majd egyszer csinálunk együtt remélem:)  Megmutattam neki Brooklyn Hights-t majd az volt a terv h valahova beülünk sörözni. De tekintve, hogy le vagyok égve azt javasoltam inkább vegyünk valahol és igyuk meg egy sötét utcában haha tán nem jön felénk rendőr hisz mindenki Manhattan-ben dekkol és várja, hogy robbanjon valami. De nem találtunk már semmi boltot:( Így eshetett meg, hogy korán haza értem és leültem blogot írni:)

A parton csináltam egy videot:


Puszilok mindenkit,

/Kisses to my love M./

6 megjegyzés:

  1. szia, már vártam a köv. bejegyzést, ha tudsz és van kedved is, akkor írhatnál gyakrabban, mert jó "téged olvasni":-)Üdv Budapestről. Kitartást a gyerekekkel, menni fog.

    VálaszTörlés
  2. Marcsi:)

    Nem tudok gyakrabban írni!Hidd el írnék:) Örülök, h teccik a blogom és remélem annak ellenére is követsz h ritkábban posztolok:)

    puszi

    VálaszTörlés
  3. Jo a videod!! Luciaval talalkoztal? Es beszelgettetek? errol majd meselj! puszik

    VálaszTörlés
  4. természetesen, fent vagy a kedvencek menüsorban:-)

    VálaszTörlés
  5. Először is:
    BOLDOG SZÜLINAPOT JUCA!!!!!!!!!!!! :)

    Másodszor: nagyon klassz volt ez a bejegyzés is.
    Köszi, hogy általad néha visszarepülhetek New Yorkba :).
    Mikor 9/11 történt, éppen repülőn ültem(Európa fölött), és esett az eső mikor leszállt a gép. Pont akkor omlottak össze a tornyok... sms-ből tudtam mi történik éppen.
    Megrázó, és hihetetlen.
    Mikor New Yorkban megkérdeztem az ismerősöket, hogy hogyan élték át a borzalmat, nem meséltek semmit. Nem beszélnek róla...

    VálaszTörlés
  6. Évi ne haragudj h még csak most reagálok!Köszönöm szépen!Furák ezek a new yorkiak....eléggé érdekelne mért nincs véleményük róla vagy mért tartják vissza de hát ezt már sosem tudjuk meg:))

    VálaszTörlés